Laatste dagen op de boerderij & in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu Laatste dagen op de boerderij & in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu

Laatste dagen op de boerderij & in Perth

Blijf op de hoogte en volg Elske

01 November 2012 | Australië, Perth

Haaij Allemaal.

Hier een laatste update vanuit West Australie...

Het was hier tot afgelopen weekeind superwarm! Met als hoogtepunt afgelopen weekeind 34C! Gisteren was het ineens weer superkoud, nouja rond 18C dan, maar voelde heel koud aan :D.


Ik zal mijn laaste avonturen op de boerderij eens even vertellen.

Vorige week waren de Fransen echt onuitstaanbaar! Ze deden het werk, wat gedaan moest worden, niet maar deden werk dat ze zelf leuk vonden. Hun houding maakte ze dus niet echt geliefd bij de boerin :P. Het resultaat was dat ik later in de week de leuke klusjes mocht doen en hun het land moesten bemesten:D haha. Ja dat krijg je dan...

Vorige week woensdag werd ik ook door de moeder van Michelle (boerin), Margaret (zei woont naast onze stacaravan), uitgenodigd voor een drankje. Nou daar zeg ik geen nee tegen! Het was een gezellige avond met een biertje erbij en we hebben leuk gepraat. Ik ben veel te weten gekomen. Zo vertelde ze dat Michelle erg van dieren houdt en ook vee arts is. Dit vermoeden had ik al, naar aanleiding van onderstaand verhaal... Haha. Ook vertelde Margaret dat ze dit jaar ook weer heel grote knoflook teelden. Sommige mensen noemen dit Russische knoflook. Deze is echt reuze! Ik heb er een foto van gezien. Echt niet normaal. Ze zeggen dat die knoflook zachter van smaak is dan de normale. Nou ik wist echt niet dat ze zo groot konden worden! HIer had ik ook een foto van gemaakt, maar helaas heb ik alle fotos per ongeluk gewist :S....

Ook hebben we het even over de gehandicaptenzorg hier gehad. Dit is hier nog niet echt ontwikkeld ben ik achter. Maar er wordt wel steeds meer voor de mensen met een beperking georganiseerd en geregeld hier. Australie is met deze ontwikkeling dus weer echt een ' jong land' .

Aan het eind van de avond vroeg Margaret of ik zin had om a.s. dinsdag (de laatse dag voordat ik ging) mee te gaan uit eten met Michelle en haar. Super leuk! Dat was hun manier om goede WOOFERS te bedanken...


Ik zal nu ff de story vertellen waardoor ik al dacht dat Michelle vee arts was. Ik kwam op een morgen bij de biggen en zag allemaal bloed liggen. Na het bestuderen van ze zag ik bij een varken snedes in de ballen (Om het zo maar ff makkelijk te zeggen :). Ik dacht echt, he wat krijgen we nou?? Achteraf vroeg ik aan Michelle of ze er iets van wist, ze zei oja dat was ik je vergeten te zeggen dat ik hem gecastreerd had. Okee dacht ik bij mezelf.... Ze castreert de dieren dus ook zelf!!!! :D


Afgelopen zaterdag ben ik mee geweest naar de markt waar ze elke zaterdag op staat. Ik moest heel vroeg mijn bed uit, maar dat was het waard! Want Michelle had een lammetje en 2 hele kleine biggetjes mee die met de fles gevoed moesten worden! Ik kreeg de taak om op ze te passen en ze te voeren. Aangezien Michelle druk was met de klanten. Nou dat hoef je tegen mij geen 2e keer te zeggen! :D

Het was heel leuk. De varkens mochten los lopen, waarbij ik ze dus weer telkens op moest halen, dat was wat minder...:P Ze waren wel een ware publiekstrekker. Veel kinderen kwamen ze aaien en optillen, op zijn kinds... Ik had medelijden met die dieren. Haha. Veel mensen die ik sprak woonden in de stad en hadden nog nooit zulke jonge dieren etc. gezien.

Heb ook veel gepraat met lokale mensen vandaag. Ze dachten allemaal dat ik uit Duitsland kwam! En bedankt....
Ook vroegen ze allemaal wat er met de varkens gebeurde. Ik zei tja ze belanden net zoals de anderen uiteindelijk op ons bord! Haha. Je had de mensen eens moeten zien kijken! :D
En die varkens maar gillen als ze weer honger hadden en als ik ze eenmaal gevoerd had, sliepen ze rustig verder gelukkig....

Michelle was ook heel leuk aan het onderhandelen met iemand over het zelf slachten en in stukken snijden van een varken. Leuk om te horen zeg! Het je 2 kleine varkens mee, hoor je zo'n discussie! Later vroeg ik hoe ze ze doodde. Michelle zei dat ze ze dood schiet. Na dit verhaal betwijfel ik hoe ze de anderen dieren, die het niet halen, dood. Of ze ze echt laat inslapen of gewoon doodschiet:D.

Op de terugweg kwam ik erachter dat ik het lam iets te veel melk had gegeven! Dit heb ik geweten, want ze had mijn hele voet ondergescheten en gezeken! Want ze zat bij mij voorin de auto, die voor de rest volgepakt was. Kortom was de dag was dus een waar avontuur met leuke en minder leuke dingen:D haha.

Afgelopen dinsdag ben ik zoals ik al vertelde, wezen uiteten. Het restaurant was mooi! Het diner ging echt heel snel. Zodra we binnen waren moesten we al eten en drinken bestellen. Bij ons gaat dit iets rustiger:P. Het eten was wel heel goed. Ook heb ik met Margaret een fles witte wijn soldaat gemaakt, uit de omgeving. Mjam... Helaas moest Michelle rijden.... :D Na het eten hebben we nog even nagepraat en heb ik ze nog wat cadeautjes uit Holland gegeven. Ze waren er blij mee :D


Het afscheid woensdag was toch wel moeilijk. Michelle vond het ook jammer dat ik ging, en ik moest haar goed op de hoogte houden van mijn verdere avonturen of WOOF boerderijen. Ja, je maakt na zo'n lange tijd toch een beetje deel van die familie uit. Ik mocht altijd terug komen als ik het niet naar mijn zin had. Nou das goed om te weten... :D

Trouwens al die Aziatische meiden die hier zijn hebben echt super veel bagage mee joh! Echt wel 2 grote koffers en nog 2 of 3 volle tassen! Pfff.... Ze lijken ook allemaal piepjong maar zijn al super oud. (meeste al eind 20).


Vandaag is mijn laatste dagje in Perth. Ik heb de laatste inkopen gedaan en mijn tas opnieuw ingepakt. Wordt er al steeds handiger in:P
Morgenvroeg ga ik met een bus naar het vliegveld. Om half 9 vlieg ik en dan maar eens zien dat ik goed en veilig in Adelaide aankom.

:D

Vanuit hier ga ik naar een nieuwe WOOF boerderij. Deze boerderij verbouwt alleen groenten en fruit en ligt in de Adelaide Hills. Het ligt centraal en goed bereikbaar met bussen, dus dan kan ik iets makkelijker naar de toeristische dingen komen:P

Ben benieuwd of het net zo leuk wordt als op de boerderij hier!


Ik hoop dat het in Nederland bij iedereen zijn gangetje gaat... Of heeft iemand nog nieuwtjes?:P

Tot een volgend berichtje!

Veel liefs vanuit Perth,
Elske

P.s. wilde net nog wat fotos van de leuke biggetjes erop zetten, maar helaas wilde ik het weer eens iets te snel doen!! Gevolg, alles nu van mijn sd kaart af... Dus helaas geen foto's mensen. I'm sorry! :S

  • 01 November 2012 - 13:00

    Monique:

    Hoi Elske,

    Fijn dat het op de boerderij zo goed is bevallen. En leuk dat ze je mee uit eten hebben genomen.. Blijkt maar weer, je bent gewoon een goede boerin :D
    Ik hoop voor je dat je het ook weer naar je zin krijgt in Adelaide.. Maar komt vast goed. Hier is het verder erg nat en koud. Dus ik zeg; stuur maar wat zon :P

    Succes met je vlucht.. En nieuwe avontuur. Enjoy!! xx

  • 01 November 2012 - 17:55

    Van Drie:

    Dag Elske,
    We hebben echt bewondering voor je. Het is niet niks om in je eentje van alles en nog wat te ondernemen. Een safe idee dat je altijd terug kunt komen op die boerderij. Uit alles blijkt dat ze je wel g
    ewaardeerd hebben. Op naar het volgende avontuur. G roeten van Jan en Adri

  • 02 November 2012 - 08:04

    Jolanda Fukkink:

    Hallo Elske wat een leuk verhaal zeg op de mark helpen met de dieren zo kun je ook je spullen proberen te verkopen misschien een leuk idee voor je ouders in de winkel, een leuk varkentje of een lammetje,zie je het voor je.Hopelijk is de nieuwe boerderij net zo leuk als deze was en vind je snel weer je plekje, groetjes

  • 02 November 2012 - 11:40

    Jessie:

    Haha leuke verhaaltjes Elskie, en zoals gewoonlijk zitten er ook weer echte Elske-acties tussen! :p Je maakt wel heel wat mee joh, echt gaaf. Ik zou zo met je willen ruilen, tis hier koudddd. Ben je intussen al meerdere NLers tegengekomen?! Speciaal hoor dat ze je mee uiteten namen, hopelijk voel je je op de volgende boerderij ook weer helemaal thuis. We gaan je trouwens wel missen met de surprise hoor!! Maar zon ervaring is natuurlijk veeeeeel leuker. Dusss geniet er nog volop van boerinneke en ik blijf je avonturen op de voet volgen! xoxox

  • 02 November 2012 - 17:25

    Lianne:

    Lieve Elske,

    Zo te lezen heb je een leuke tijd gehad op de laatste boerderij. Fijn dat je het naar je zin hebt. Ben benieuwd hoe het je verder met je gaat. Een volgend adres is weer een nieuwe uitdaging. Dat de temperatuur van het weer zo kan wisselen. Ik wens je een goede reis en succes toe op jouw volgende woofer adres. Hopelijk zonder vervelende Fransen!?! Hier is iedereen in rep en roer na het nieuwe regeerakkoord. We moeten allemaal de buikriem aanhalen en dat geeft stress,dus dat mis je lekker. Ook het weer is niet top. De herfst is echt begonnen. Geniet maar fijn van alle indrukken.
    Groetjes Lianne.

  • 03 November 2012 - 19:35

    Jo:

    Hallo Elske,
    Ik ben een vriendin van Hermien en ben vanmiddag in de winkel van je ouders geweest en wat is jouw Moeder trots op jou en vertelde hele leuke verhalen over je leven op een boerderij in Australie.
    Ik wens je veel plezier op de volgende boerderij.
    Groetjes van Jo

  • 04 November 2012 - 14:02

    Anje Brouwer:

    Dag Elske,

    Eerst zal ik me even voorstellen. Ik ben de juf van je moeder in de eerste klas van de lagere school, dus heel lang geleden. Zo af en toe spreken we elkaar. En gisteren haalde ik een streng parels op, die Nicole opnieuw voor mij had ingeregen.

    We ontmoeten je ouders in de zaak en zoals dat dan gaat: het gesprek ging o.a. over de kinderen te Kiefte. We hoorden dus van jouw reis naar Australië. Wat een onderneming en wat een ervaring!!
    De manier, waarop je alles vertelt, heel interessant ! Ik heb vanzelf nog niet alles kunnen lezen, dat komt nog wel.


    Morgen ontmoet ik oma Nijman van Tom Brethouwer, die je hebt ontmoet. Heel bijzonder.

    Ik wens je nog een fijne tijd, hartelijke groeten en kom gezond terug.

    Anje Brouwer







    plezierig


  • 04 November 2012 - 22:29

    Willem En Christa Visser:

    Hoi Elske
    We volgen jou reisverslagen en vinden het erg leuk wat jij daar allemaal beleeft. Willem was jaloers op je duik ervaring. Je beschrijving van onder water over mooie beplanting vonden we erg grappig. We blijven we volgen en hopen dat je nog fijne tijd en mooie duiken mag maken.
    groetjes van Willem en Christa VISSER

  • 06 November 2012 - 21:38

    Angela:

    Ha Elske, fijn dat jouw varkens gewoon lekker in de wei rondscharrelen.... fijn dat je werk gewaardeerd werd op deze boerderij en dat je het er naar je zin had. Op naar het volgende avontuur!!!!! Groeten ook van Gerrit en Ivo, Angela.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 1007
Totaal aantal bezoekers 39674

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: