Groot nieuws!!!!:D - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu Groot nieuws!!!!:D - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu

Groot nieuws!!!!:D

Blijf op de hoogte en volg Elske

03 Februari 2013 | Australië, Brisbane

Haaij..

Jaja alweer een update… Maar er is ook zo’n groot nieuws te vertellen!!:D

Allereerst zal ik even vertellen hoe mijn tijd in Brisbane was..

Helaas hadden we toen ik aankwam in Brisbane nog steeds regen, regen en nog eens regen. Zoals sommige misschien wel op het nieuws gehoord hebben, zijn de rivieren hier in en om Brisbane ook uit de oevers gegaan! Wij zijn er hier in Brisbane goed vanaf gekomen. Met een klein beetje overlast. Maar verder noordelijker is het wel heel erg geweest! Er zijn mensen geëvacueerd, huizen kapot en zelf enkele doden helaas..
Zoals ik al in mijn reactie op het vorige verslag had gezet, maakt het nieuws er wel een hele heisa van. Net zoveel als wij doen voor het aftreden van de koningin!!:D

(Dat wordt volgend jaar dus tent in maart!!!:P Maar goed, dat ff terzijde…)

Het weer is sinds dinsdag weer een beetje redelijk. Hier in Brisbane ben ik naar de Art Gallery, de South Bank, Roma street gardens, uiteraard de stad in en de summit look out geweest.

Ik was deze week ook mijn zoektocht begonnen naar werk. Hele dagen op wifi in de bieb zitten en solliciteren dan maar. Maar het hielp niet echt.
Sommige Australiërs zijn niet zo tof! Ik had wel wat dingen lopen, maar die contacten lieten gewoon niks van zich horen. Geen stijl!! :D Maarja niks aan te doen. Kort hierna had ik even een ondersteunende pep talk van mijn pa en ma wat mijn idee helemaal veranderd heeft!

Want mensen….. Ik ga Australië dinsdag verlaten!! Jaja na bijna 5 maand zet ik dan toch mijn koers nu al naar Nieuw - Zeeland!!! Omdat het zo’n mooi land is, waar zoveel te zien is! In eerste instantie was dat al het plan, maar liet ik me toch weerhouden om hier nog te gaan werken. Maarja aangezien dat nog niet echt wilde gaan lopen => dan maar weer een andere beslissing! Welkom in het leven van een backpacker!!

Ik zei vorige week al tegen mijn ouders, ik heb hier in Australië een super tijd gehad! Veel mooie en bijzondere dingen gezien en meegemaakt, maar ik ben ook wel een beetje uitgekeken hier. Het is een super mooi land met bijzondere dingen, maar ik denk dat een lange tijd in Nieuw Zeeland ook zeker de moeite waard is!! Ik denk dat de natuur daar ook heel bijzonder is! En dat is ook weer eens wat anders dan die droogte of overstromingen hier:P…

Ik kan de eerste tijd in Nieuw Zeeland bij een familie op een boerderij blijven (via via contacten) en een beetje meehelpen /werken. Dat is al een mooi begin… Verder probeer ik met misschien wel wat woof werk of handje contantje werk een langere tijd op een plek te blijven en veel te gaan zien!! Haha. Nee ik zie wel waar het schip strand…
Ik heb in ieder geval al wel een hop on hop off pas door heel nieuw zeeland. Dus ik kan zo op de bus ergens en dan verder tot waar ik wil.. Ik heb dus alle vrijheid om goed lang van het land te genieten!!:)
Ik probeer in ieder geval een hoop dingen te ondernemen en er een onvergetelijke tijd van te maken! En bovenal zoveel mogelijk van beide eilanden te zien!!!

En nog een nieuwtje, zoals sommige van jullie het misschien al wel gehoord hadden, kom ik naar alle waarschijnlijkheid eind april terug naar Nederland! Dus ik heb nog lekker een goede 2 ½ maand in Nieuw Zeeland voor de boeg! Hyhaa…..

Nou jullie horen wel weer van me als ik er ben en van mijn avonturen daar!!

Kusjess,
Elske

  • 03 Februari 2013 - 10:12

    Arent:

    Hey Elske,

    Als ik alles zo lees lijkt het me een hele goede beslissing om langer in Nieuw Zeeland rond te banjeren en veel te gaan zien/doen. Vrienden van ons zijn er geweest en de foto's waren echt bijzonder. Er staat je dus iets heel moois te wachten! Waar peptalks van ouders allemaal niet tot leiden :-) !.

    Liefs ook namens Helma (die nu in Oeganda zit),

    Arent

  • 03 Februari 2013 - 11:06

    Fam. Vogelpoel:

    Hoi Elske,

    Nou een supertijd toegewenst in Nieuw Zeeland. Veel plezier. We genieten elke keer weer van je leuke verslagen. Je beleeft en ziet daar wat. geweldig.
    Hartelijke groetjes,
    Hans en Sylvia Vogelpoel

  • 03 Februari 2013 - 13:05

    Jolanda:

    Hallo Elske
    Ik wens je in Nieuw-Zeeland ook veel plezier want voor je het weet is het al april,dus neem het er maar van.Groeten Jolanda, Henk,Ellen

  • 03 Februari 2013 - 13:46

    Peter:

    Hallo Elske

    Groot gelijk dat je die kans grijpt.
    Nu je toch daar bent
    Wens je veel plezier .
    Nu maar hopen dat het weer daar beter is :)

    Groetjes uut Harreveld:)

  • 03 Februari 2013 - 20:20

    Lenny:

    Hoi Elske, Ik wens je heel veel plezier in NWZ, echt gaaf, daar ga je geen spijt van krijgen...ben benieuwd naar de verslagen en foto's.
    Groetjes Lenny

  • 05 Februari 2013 - 23:18

    Angela:

    Ha Elske,

    Groot gelijk om nog eens verder te kijken!!
    Geniet ervan, maak mooie verhalen en foto's voor ons achterblijvers....

    Liefs, Gerrit-Angela en Ivo.

  • 06 Februari 2013 - 02:37

    Elske:

    @ Angela: Dankje wel! Jullie ook heel veel plezier he in Egypte!:D

  • 08 Februari 2013 - 10:40

    Dieske:

    Hoi Elske,

    veel plezier op je nieuwe avontuur in Nieuw-zeeland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 39680

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: