Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu

Perth

Blijf op de hoogte en volg Elske

13 September 2012 | Australië, Perth

Haaaij!:D

Wat een leuke berichtjes allemaal!

Ik zal eens ff vertellen wat er de afgelopen 2 dagen allemaal gebeurd is. Een heleboel namelijk.

Dinsdag ging ik om 14.30 naar Schiphol. Wilde ik me inchecken, bleek dat er iets met mijn visum niet goed was. Na lang wachten is het toch voor me geregeld anders had ik niet eens weg gekunt! Er was nog maar weinig tijd dus heb ik kort van de anderen afscheid genomen. Binnen de douane heb ik vervolgens nog een beetje rond gekeken en om 19.10 vloog ik weg..

Eenmaal op Londen moest ik weer alles voor de douane afdoen en uit pakken. En ja hoor wie moet de hele tas uit pakken.. Elske. Gevolg weinig tijd om mijn volgende vlucht te halen.. :P Waardoor GOED eten geen optie was. Gelukkig kregen we in de vliegtuigen veel te eten en te drinken. (niet altijd eetbaar maar goed het is wat he..) ;)

In Singapore hebben we tussenlandig gemaakt en ben ik overgestapt op het vliegtuig naar Perth. Deze had ik met een uur vertraging nog net gehaald. En vergeet niet dat we het hele verhaaltje weer bij de douane moesten herhalen! Honder duuzend keer op zo'n lange vlucht joh!
Het is wel apart dat je tijdens deze vlucht de nacht eigenlijk overslaat. Want toen we opweg naar Singapore waren was het ondertussen al licht terwijl het voor ons idee nog nacht was. Dus ik had vandaag wel echt letterlijk een kort dagje....
Rond 1.00 lokale tijd landde ik hier. Voor jullie volgens mij rond half 8 als ik het goed heb. Helaas moest weer net ik bij de douane hier mijn passenger card verantwoorden. Dus moest ik weer wachten... Pfff.
Ze zijn hier echt streng ja!:D

Buiten heb ik samen met wat duitse backpackers op de bus gewacht. Die heeft ons naar het hostel gebracht. Toen ik op mijn kamer was ben ik snel gaan slapen want ik had al bijna de hele nacht gemist hier. Helaas had ik een snurkende chinees op mijn kamer waardoor er van dat slapen niet echt wat terecht is gekomen...

Vandaag heb ik eerst uitgezocht waar de belangrijkste dingen in de buurt zitten en ben ik met de bus en ferry naar de dierentuin van Perth gegaan. In South Perth. Verder was er daar niet zoveel te beleven dus ben ik weer teruggegaan naar het hostel. Helaas liet mijn richtingsgevoel me in de steek en nam ik de verkeerde bussen. Zo ongeveer een uur later heb ik heel Perth wel gezien en was ik weer bij het hostel. Haha. Actie a la Elske... Maar dat komt goed!:D

Het hostel is heel mooi, maar ik moet wel ff wennen. Iedereen is best wel op zichzelf, omdat het hier ook wel aardig groot is volgens mij. Maar ik denk dat dat wel veranderd als ik hier wat langer ben.
Maar wat is alles hier echt duur zeg! In de supermarkt heb ik er maar niet eens opgelet want dat is niet te doen. Voor 57 dollar heb ik wat fruit, drinken en wat tussendoortjes. Nou als je het zag, dan kon je in Nederland wel 2 keer boodschappen voor dit bedrag doen! :D
Ze hebben hier trouwens wel heel mooi geld. Mooie kleuren van het briefgeld.

Nou mijn tijd is bijna op en moet nog wat dingen regelen. Daarna ga ik eten maken.
Ik hoop jullie weer een beetje op de hoogte te hebben gebracht!

Het volgende bericht volgt spoedig!:D

Liefsss Elske

P.s. ik was mijn usb stekkertje en fototoestel vergeten mee naar beneden te nemen dus de foto's volgen de volgende keer oke?! :D

  • 13 September 2012 - 16:06

    Fam. Jansen:

    Beste Elske,

    Fijn dat je goed aangekomen bent!!
    Gaaf dit verslag te kunnen lezen. Ik was al helemaal benieuwd of je er al aan toegekomen was een stukje te schrijven en of je al aangekomen was op je eerste bestemming.

    Reizen we mooi met je mee hier vanuit Aalten.

    Veel reisplezier toegewenst van
    Werner Rineke
    Paul Marloes en Nicole

  • 13 September 2012 - 17:15

    Arent En Helma:

    Hoi Elske,
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad, al was het af en toe wel een gedoe met die douane.... :-( Kan me voorstellen dat je de knollen aardig op had, na zo'n lange reis en ook nog een nacht overslaan. Leuk dat je al zo snel een berichtje geplaatst hebt. We zijn benieuwd naar je foto's.
    Veel plezier nog!
    Groetjes, Arent en Helma

  • 13 September 2012 - 17:19

    Nelleke:

    Hey elske

    Wát fijn om te horen dat je in perth aan bent gekomen.
    Al was dat wel een hele beleving zo te lezen.
    Tot het volgende verhaaltje.leuk!

    Liefs Nelleke

  • 13 September 2012 - 19:45

    Gerben:

    Hoi zussie fijn dat je het zo leuk hebt heb al veel gehoord hoop snel fotos te zien
    hoop snel wat nieuws te horen:D

  • 13 September 2012 - 21:15

    Mareille:

    Ha Elsje! ;-)

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen, na een hindernisbaan van douanes en vervelende mensen, haha. Ben heel benieuwd naar de foto's! Heeeeeel veel plezier en succes! En die snurkende Chinees, ik zou een een paar zakdoeken in z'n mond proppen :-P

    Het ga je goed meid!

    Liefs Mareille

  • 14 September 2012 - 08:00

    Jolanda Fukkink:

    Hallo Elske

    Wat fijn dat je goed bent overgekomen,mooi om te lezen wat je zoal mee maakt pas goed op je zelf en heel veel plezier veel liefs Henk en Jolanda,Ellen en Tom

  • 14 September 2012 - 12:53

    De Lindeboom!!:

    Hallo,

    Fijn dat je er bent! Zal een lange reis zijn geweest. Leuk dat we zo mee kunnen lezen! Het scheelt kwa weer hier een trui met vorige week. Veel plezier en we zien je volgende verhaal wel weer tegemoet!.

  • 18 November 2012 - 12:32

    Ruben Vaags:


    hallo boerin Elske

    IK HEB GEHOORD DAT JIJ HET NAAR JE ZIN HEBT .NAAR LEUKE BIOLOGISCHE BOERDERIJEN GEWEEST BENT. JE HEBT VEEL BOEREN LEVEN MEE GEMAAKT. JE GAAT NOG WAT ANDERS BELEVEN DAAR. TRAKTEER JEZELF NOG OP VEEL LEUKE DINGEN.
    GROETJES RUBEN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 867
Totaal aantal bezoekers 39741

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: