Zuid-Amerika! - Reisverslag uit Pucón, Chili van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu Zuid-Amerika! - Reisverslag uit Pucón, Chili van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu

Zuid-Amerika!

Blijf op de hoogte en volg Elske

11 November 2015 | Chili, Pucón

Hoi luitjes,

Hier een korte updaten vanuit chili!

Allereerst kan ik vertellen dat ik de Amerikaanse alligator inderdaad gespot heb! En ook de softshell turtle zwom ook rond in de Everglades veel mooie dingen te zien. Het was een leuk dagje!

In Santiago aangekomen moest ik wel even een stapje terug doen. Alles gaat hier op z’n gangetje, je moet absoluut geen haast hebben! Na eindelijk aangekomen te zijn in het hostel, bleek dat alle dorm kamers (met meerdere bedden) vol waren en ik dus een privé kamer kreeg! Fijn! Ze spreken hier ook bijna geen Engels, dat wordt Spaans leren praten!

Santiago ligt heel mooi tussen het anders gebergte. Het was er ook nog erg warm. Midden in de 20C en het is hier licht t/m 9 uur! In Santiago ben ik de stad door geweest. Ik ben o.a. naar de hoge berg met het mariabeeld geweest, misschien wel bekend voor sommigen. Je kon hier met een kabel treintje naartoe. Helaas was het weer wat mistig deze dagen dus heb ik niet het hele mooi uitzicht gehad, maar het was alsnog mooi met de ander op de achtergrond! . Het oude centrum van Santiago is mooi om eens te zien, maar buiten dat om is het echt een zuid Amerikaans stadje. Afgelopen zaterdag begon de tour naar patagonie!

Er lopen hier in Chili erg veel zwerfhonden los. Deze zien er best gezond uit, het zijn niet zoals in sommige andere landen van die magere scharminkels. En het zijn ook nog mooie honden hoor! Heb al veel herders en enkele husky gezien. De tweede nacht werd ik wakker van een trilling, bleek dat dit een kleine aardbeving was geweest.

We hadden een erg lange rij dag naar pucon. Het was een lange rechte weg, erg interressant dus... Maar onderweg was er wel genoeg te zien! We kwamen o.a langs wijngaarden / industrie / boerderijen tegen en alles was heel groen! Pucon zelf is een merengebied waar vulkanen en bergen omheen liggen. Erg mooi! Het weer was alleen niet zo goed bij aankomst, de volgende dag wel. We hebben vanuit het hostel een mooi uitzicht op de actieve vulkaan villarcia. Deze konden we niet beklimmen aangezien er afgelopen maart nog een eruptie was. Je kan de lava soms zien pruttelen!

We zijn aan het rondreizen met een omgebouwd schoolbus. Zij heet de rosita en is erg functioneel.

We hebben in pucon o.a. een wandeltocht door het dorpje gemaakt en het een en ander over de mapuche indianen gehoord. Ook zijn we naar thermale hotsprings geweest. Er waren natuurlijke warm water baden van verschillende temperaturen. Erg ontspannend! En we hebben een flinke hike door een nationaal park gemaakt met super mooie uitzichten op de meren in het park! Het was een pittige wandeling maar we hebben het gehaald. Wel een super mooie wandeling!

Ik heb ook al veel van het eten hier kunnen proeven, het kan pittig zijn maar is erg smakelijk!

Morgen gaan we door naar Bariloche dit ligt in Argentinië dus we gaan de grens over. Ook gaan we de komende dagen veel kamperen dus ben benieuwd wat voor een moois patagonie brengt!

Tot zover dit verslagje, ik hoop dat ik jullie snel weer kan bijpraten!

Liefs elske

• 11 November 2015 - 09:48

P&m:

Hoi,

Weer een leuk bericht ,aan de foto's te zien een schitterende omgeving.
    Die bus is wel erg stoer! Je had je eigen manneke wel als chauffeur mee kunnen nemen!.
    Geniet nog maar lekker,wij zien de volgende update wel weer.
    groetjes

• 11 November 2015 - 10:36

Jan En Adri:

Dag Elske,

Leuk, om weer zo snel een bericht van je te krijgen.
    Gezien de foto's een prachtige omgeving. Nog veel plezier de komende tijd.
    Groeten van ons beiden.

• 11 November 2015 - 12:23

Sylvia Vogelpoel:

Hoi elske,

Superleuk weer een verslag van je te lezen. Prachtige natuur zie je daar allemaal.
    Wat een belevenis. Je durft om dit allemaal in je eentje te doen. Petje af.
    Veel plezier nog en natuurlijk nu al uitzien naarde laatste 9 dagen van je trip.
    Groetjes fam. vogelpoel

• 11 November 2015 - 15:57

Oma:

hallo meid wat maak je t5och veel mee het is een echte wereldreisde

• 11 November 2015 - 16:05

Oma:

de vroegere ontdekkingsreizegers voeren om kaap hoorn heen en als ze geen schripbreuk leden kwamen ze weer terug in holland.maar jij reist met een fatsoenlijke bus nog eventjes en dan kun je emiel weer knuffelen nog veel plezier ik heb ook de fotos gezien. het lijkt me een prachtig land.
    hou je maar goed. veel liefs van omaxxxxxxx

• 11 November 2015 - 22:10

Arent En Helma:

Hoi Elske,

Alweer zo'n leuk verslag! Fijn om jouw belevenissen zo te kunnen volgen. Die rode vrachtwagen, is dat "Rosita"? Lijkt wel een omgebouwde vrachtwagen.
    Geniet maar van al het moois dat je allemaal tegenkomt!

groetjes van Arent en Helma

• 13 November 2015 - 15:59

Lianne:

Hoi, wat een leuke en mooie reis maak je toch, ook in Chili weer veel te zien en te beleven.
    Mooie natuur, geniet van alles wat je meemaakt. Ik lees jouw verslagen met plezier. Lieve groet.