East coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu East coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu

East coast

Blijf op de hoogte en volg Elske

26 Januari 2013 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal..

Na veel zon, zee en heel warm weer in Brisbane te zijn aangekomen (alhoewel dat nu niet meer zo is…),zijn der alweer een paar drukke weken voorbij. Tijd voor een nieuw verslagje dus:D

Mijn laatste dagen in Cairns heb ik een beetje lui doorgebracht. Met de grote hitte die er was, was het echt moeilijk om altijd iets te gaan doen:P Maar ik heb wel, jaja, een gitaar gekocht! Eindelijk… Nu kon ik toch echt niet meer zonder en ben ik me der maar eentje gaan aanschaffen.

Zondag de 13e vertrok ik met de Greyhound bus naar Townsville. Dit was mijn eerste stop. Het ritje was niet zo heel lang, dus we arriveerden niet zo heel laat. In Townsville ben ik met de ferry naar Magnetic Island gegaan. Daar aangekomen op zoek naar het hostel gegaan en lekker geluierd:D Met uiteraard avonds nog een drankje met wat backpackers. Ik zat in een ‘party’ hostel, dus ja dan kom ik er niet onderuit!! De dag erna heb ik gepoogd een wandeling te maken. Maar na een klein uurtje heb ik die maar afgebroken. Zoals ik zei, was het echt niet te doen in die hitte. Het was er hele dagen 33-35C!
Nou dan maar lekker afkoelen in het water. Ik heb nog wat gesnorkeld. Wel wat leuke dingetjes gezien, niet heel veel bijzonders. Ook heb ik avonds een kleine wandeling naar een look out point gemaakt. Dit was goed te doen, en ik heb er een paar hele mooie plaatjes vanuit kunnen schieten!
Vanavond was er een spellen avond in het hostel, waar we met een groep aan mee hebben gedaan. Dat was wederom een gezellige avond!

Dinsdags ben ik weer met de ferry terug gegaan en ben ik naar Airlie Beach gereden met de bus. Deze plaats is heel bekend, onder voor de voor jullie misschien wel bekende, Whitsundays Islands. Airlie beach was niet zo’n hele grote plaats. Er was echt maar een hoofdstraat. Maar het was een gezellig verblijf. Ik kwam weer veel backpackers die ik ook op het eiland had ontmoet tegen en heb veel nieuwe mensen ontmoet. Waar we avonds dus onder het genot van wederom een drankje, gezellig hebben gezeten. De volgende dag ben ik vroeg op een dagtoer gegaan. We zijn eerst naar de Whitsundays gezeild (met zo’n groot camera schip wat deels zeilen is). Hier hebben we tussen 2 eiland gesnorkeld. Waar ik de namen niet meer van weet:P Daarna zijn we naar Whitehaven beach geweest. Met het witste zand van de wereld!
De dag daarna heb ik wederom een dagtrip gemaakt .Maar nu met een motorboot. We zijn eerst ook naar Whitehaven beach geweest. Maar nu naar de look out op het eiland (waar ik heel wat mooie plaatjes heb gemaakt) en naar de andere kant van het eiland geweest. Hier zag ik Sting roggen en lemon sharks in het water vlakbij langs / aan komen zwemmen. Heel leuk!
S middags heb ik gedoken in Luncaeon bay. Dit was super! Hier was er gelukkig wel veel mooi gekleurd koraal! En veel mooie vissen, je zwemt echt door hele groepen tropische vissen heen. Heel mooi. En heel veel van die schelpen die open en dicht klappen en ook een verstopte rog onder het zand gezien. Het duiken hier was dus zeker de moeite waard! Ik wist trouwens niet dat ze hier zo gealarmeerd op kwallen zijn, je moet altijd verplicht een wetsuit aan als je de zee in gaat in het seizoen!! Welkom op het lijstje, met meer dodelijke Australische dieren!!:D
Deze laatste avond heb ik afgesloten met een drankje met wat mensen die ik waarschijnlijk nog wel weer tegenkom hier aan de oostkust:P
Er zijn hier aan de oostkust trouwens eens een keer, veel Nederlandser! Ook wel eens leukJ
Ohja, in de tuin van het hostel hier heb ik s avonds een keer een hele grote python gezien! Eerst kroop die fijn over de grond, maar toen ging die via een paal (van de hangmat) zo de boom in! Brrr… Moet je eens voorstellen dat die dan uit een boom zou vallen op jou!:P Haha. Was wel een top punt weer om te zien hoor…

Na afscheid te hebben genomen van wat gezellige backpackers, ging ik vrijdags met de overnacht busreis (14 uur) naar Rainbow Beach. Het was zoals jullie wel kunnen raden, niet heel comfortabel in de bus, maar nog wel uit te houdenJ.
Aangekomen in Rainbow Beach ben ik naar de zee geweest ff afkoelen. Dat was wel lekker! Daarna zijn we met de hele groep die morgen naar Fraser Island gaan, een zijn we met de hele groep die morgen naar Fraser Island ging, een wandeling wezen maken! Helaas was er weinig te zien van de zonsondergang.
De naam Rainbow Beach komt van het gekleurde zand dat hier op het strand is. Van een afstand heb ik het nog op de foto gezet, maar ik ben er niet naartoe gelopen. De eerste dag ben ik er niet aan toe gekomen en na de volgende trip was ik echt TE Moe!!!J

Zaterdags was het tijd voor de trip naar Fraser Island. We vertrokken we in 4 4WD wagens van 8 personen met een ferry naar het eiland. Er was 1 gids mee, die voorop reed, maar verder echt niets deed! We moesten zelf eten maken, en alles regelen e.d. Hij moest alleen een oogje in het zeil houdenJ Het was een super leuke trip! Iedereen kon rijden wanneer hij / zij wilde. Fraser Island is zoals jullie misschien wel weten, het grootste zandeiland. We reden dus, je raad het al, alleen maar door en over zand! Hier wordt het zand ook gebruikt voor het vliegtuigen. Heel grappig….
Het was een ruige tocht af en toe, door het zachte zand. Met veel gehobbeld en gestommel kwamen we er af en toe maar net doorheen. Maar we zijn niet vast komen te zitten! Zelfs niet met mijn stuurkunsten.. Alhoewel het nog niet al te makkelijk is door dat zand hoor.. Verder reden we veel over het strand. Heel mooi met natuurlijk met een heel mooi uitzicht op zee!!
Ons verblijf bestond letterlijk uit bijna niets. Er was geen douche, geen wc. Het waren alleen wat tentjes (van 3 pp) bij elkaar (van die flut tentjes) en ieders had een gasstelletje van 2 om te koken. De 2e avond resulteerde dit camping koken ook in het wachten op het diner in 2-3 uur! Haha. Maar het was goede fun. Savonds was het gezellig met de hele groep bij elkaar en wat drinken / muziek luisteren……En het zien van veel dingos!!J
Tijdens onze tocht op Fraser zijn we naar verschillende zoetwater meren, die alleen uit regenwaterbestaan gegaan. Zoals Lake Mac Kenzie, Lake Wabby & Hangover Creek (dit meer bestond uit ijskoud water!!)
We zijn ook naar champagne pools geweest. Dit waren kleine inhammetjes bij zee waar het zeewater heel hard over de rotsen naar binnen sloeg. Vandaar de naam.
Ook zijn we verschillende kleine dorpjes doorgereden en naar Indiana Head geweet. Hier had je echt een gigantisch mooi uitzicht over het eiland! We zagen zelf van boven haaien en roggen zwemmen! Super cool!!
Nou zoals jullie wel kunnen lezen heb ik op deze trip weer veel meegemaakt. Gehobbeld, gestommeld en met een ECHT campings verblijf, was was het een leuke trip!!

Mijn laatste stop voor Brisbane was Noosa. Hier heb ik helaas niet heel veel kunnen doen, aangezien het natte seizoen ook hiernaartoe was gekomen. Ik had al gehoord dat het in Cairns veel regende, maar nu hier dus ook. Noosa zelf stelde ook niet zoveel voor. Het centrum was niet heel groot ofzo.
Op het strand bij Noosa heb ik nog wel een middagje gesurfd. Jaja, in de stromende regen! De hele middag lang! Maar het water was super lekker, rond 30C!! De golven waren door dit weer wel lekker hoog, dus het was een mooie surf dag. Na een beetje te oefenen kon ook ik al heel wat golven staand op mijn bord meepakken. Yes! Haha. Nee het surfen was echt super gaaf!! Het was alleen wel vermoeiend om telkens tegen die harde hoge golven in te lopen als je weer terug moest lopen de zee in. Dus het was ook wel vermoeiend. Maar wel superrr!!

Na nog een regenachtige dag na het surfen ben ik zaterdag naar Brisbane vertrokken. Onderweg stopte de bus chauffeur en belde een ambulance. Hij kon niet verder rijden. Stonden we dan in het regenachtige Sunshine Beach ! Op een nieuwe chauffeur te wachten! Wel 2 uur lang!

Nu aangekomen in Brisbane moet ik op zoek naar een baan. Dit gaat nog niet zo makkelijkw orden denk ik. Aangezien ik de afgelopen dagen al bezig ben geweest! Maar we gaan maar door!J Komt vast goed! Hoop alleen dat het weer hier wel wat beter wordt. Dan kan ik hier ook nog wat zien…

Het waren 2 super leuke weken, waarin ik veel gedaan / moois gezien heb en waarin ik wederom weer veel nieuwe mensen heb ontmoet. Die ik telkens weer opnieuw tegenkwam:D haha.

Nou tot het volgende berichtje maar weer!

Groetjes,

Elske

  • 26 Januari 2013 - 13:57

    P&M:

    Super leuk verhaal en mooie foto"s
    bedankt voor skype en slaap ze.
    Lieve groeten P&

  • 26 Januari 2013 - 19:25

    Van Drie:

    Hoi Elske,
    Wat een uitgebreid verslag weer van je belevenissen. De foto's zijn erg mooi en duidelijk.
    Doodeng om zo'n slang dicht in de buurt te hebben. Pas maar op!!!!!
    Geniet nog maar van de rest van je reis, het is zó eind April.
    Groeten en liefs van Jan en Adri

  • 26 Januari 2013 - 21:01

    Lianne En De Rest:

    Hallo Elske,

    Wat een belevenissen en wat zie je weer veel mooie natuur. Leuk om jouw verslag te lezen.
    Ook prachtige foto's. Succes met het vinden van een baantje, hopelijk lukt het.
    Groetjes vanuit Oostenrijk, Paul, Alexander,Nina,Robin en Lianne.

  • 27 Januari 2013 - 13:16

    Jolanda En Henk:

    hallo Elske hopelijk kun je het een beetje hebben die hitte maar volgens ons ben je echt aan het genieten,prachtige foto's groeten van ons

  • 30 Januari 2013 - 08:22

    Maarten%Jeannette:

    Hallo Elske ik heb vanmorgen weer even ,,bijgelezen"in al je verhalen en belevenissen,het moet een geweldige ervaring zijn die je mee maakt iets waar je je hele verdere leven over kunt vertellen.Hoe is het verder met het weer hier op het journaal vertellen ze dat er bij jullie wateroverlast is heb jij daar ook nog mee te maken? En dat terwijl het een tijd geleden zo droog was het is wel een land van extremen.We wensen je nog een hele leuke tijd daar geniet ervan .En ook namens alle Lindebeumkes de groeten.

    Jeannette&Maarten

  • 31 Januari 2013 - 04:46

    Elske:

    @ Maarten & Jeannette:

    Ja het is inderdaad een heel avontuur!! :D

    Hmm nou in Brisbane hebben we er niet zon last van gehad. De rivieren zijn wel iets uit oevers gegaan, maar niet zoveel als ze verwacht hadden. Het was wel grappig om te zien hoe hoog het water wel niet stond, vergeleken met de pilaren van de brug!:D
    In het noorden van Brisbane hebbenz e wel wateroverlast gehad. En nog meer noordelijker is het heel erg geweest. Mensen geëvacueerd, huizen kapot e.d.

    Maar het nieuws maakt er meteen een heel groot nieuws drama van! NEt zoals in Nederland het aftreden van de koninging teveel in het nieuws overdreven wordt!:)
    Haha.

    Dank je wel! Groetjes aan iedereen terug he!

    Groetjess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 39739

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: