Perth & Rottnest Island - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu Perth & Rottnest Island - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu

Perth & Rottnest Island

Blijf op de hoogte en volg Elske

20 Oktober 2012 | Australië, Rottnest Island

Haai allemaal.

Hier weer ff een update van de afgelopen weken. Heb al weer veel meegemaakt! :D

Allereerst kan ik jullie vertellen dat het werk op de boerderij super leuk is! Eigenlijk was.. Haha. Nee de meeste WOOFERS zijn deze week gegaan, waaronder de Japanse. Met haar kon ik het wel goed vinden. De gezelligheid is dus een beetje weg. Want die Fransen praten alleen maar Frans! En zijn vies, en asocial. Haha. Dus ik ben nog een weekje, saai, op mezelf aangewezen…
Maar het werk is wel leuk om te doen. We moeten verschillende dingen doen. De ene dag groenten oogsten en wassen, een andere keer groenten planten en vooral onkruid wieden! En wat dieren verzorgen. Na deze paar weken weet ik voor eens en voor altijd wat onkruid is! :D haha. De dagen zijn vaak lang, en warm. Maar over het algemeen kom ik er goed door…
De boerderij ligt in Muchea zoals ik al eerder heb genoemd. Dit is echt een klein plaatsje. Voor degene die nog op google earth willen kijken het adres is: Chitteringstreet 162 Muchea Western Australia. Maar ik zag al dat dit een hele oude foto is. De farm is bijna aan het einde van deze straat (linker kant) de boerin zelf woont aan het eind van de straat.
Het is echt een aardige vrouw. We mogen veel zelf bepalen en de tijden indelen. Ze is heel behulpzaam en zorgzaam. En we krijgen genoeg te eten! :D Teveel… haha
Ze runt de boerderij zelf en krijgt wat hulp van haar moeder (van wie ze het over heeft genomen). Ze heeft bij huis ook nog een boel dieren die ze zelf verzorgt / melkt en een groentetuin, 2 jongere kinderen en een man die altijd van huis is! Je kunt dus wel nagaan hoe druk ze is 7 dagen in de week. En dan ook nog voor ons zorg dragen.. Respect voor haar.

Ik zal nu mijn happenings van vorig weekeind vertellen. Vorig weekeind wat ik dus een weekeind op de boerderij gebleven. Het was een beetje saai aangezien er niks te doen is in / om Muchea. Dus ben ik een eind wezen fietsen. Hierbij werd ik aangevallen door een vogel. De hele heenweg en terug! Heel vervelend! Moest hem telkens wegslaan. Weet niet waarom hij mij zo aantrekkelijk vond… :D
Verder heb ik nog door Muchea gelopen. Hierbij heb ik ervaren dat de afstanden echt groot zijn.. Ik was maar 3 straten van de boerderij afgelopen en al meer als een half uur onderweg! Superlang.. Dichtbij de boerderij is een weiland met wilde kangoeroes. Hier ben ik ook nog even wezen kijken.
De huizen zijn allemaal begaande gronds heb ik al wel gezien. En de meeste ook groot! Ook kennen ze in zo’n klein plaatsje geen brievenbus bij huis. (Weet niet of ze dat hier uberhaupt wel kennen) maar de mensen hebben allemaal een postbus op een centrale plek in het dorp. Heel apart om te zien.

Ook heb ik gehoord dat er soms gevaarlijke slangen op de boerderij zijn! Vorige week heeft de boerin er al een gedood. Die slang kon een mens ook doden! In hoog gras, oppassen dus…
Ook was er vorige week alarm van haaien dicht bij de kust. Veel stranden waren enkele dagen afgesloten. Dit maakte me toch wel een beetje bang voor het duiken. Gelukkig is het allemaal goed gegaan! :D

En als ik hier naar een tv programma of film kijk, is er elke 10 minuten reclame! Niet meer normaal zeg. Zitten we te zeuren over de Nederlandse tv. Nou hier is het pas heel irritant!

Tijdens mijn reis hier naar Perth gisteren, ben ik door de Swan valley greden. Het zag er mooi uit. Dit is namelijk een wijn vallei. Helaas heb ik geen tijd meer om hier een bezoekje aan te brengen.. Het openbaar vervoer kost hier geen drol trouwens! Van het gat waar ik op de bus ben gegaan naar Perth was ik maar 5,80 dollar kwijt! En dan zit je in totaal een uur voor in de bus en trein! In Nederland ben je voor deze afstand al zo 15,00 euro kwijt!

Het is hier nu super mooi weer. De lente komt aardig goed op gang. Deze hele week was het rond de 20-23C en vant weekeind wordt het 28C! Helaas ben ik ook al goed verbrand, toch nog meer oppassen dus..:D
Het weer kan hier trouwens wel heel verschillend zijn! Hieraan kun je maar weer zien hoe groot de afstanden in Australie eigenlijk zijn! Als het in het oosten rond 18 C is, kan het hier zo maar 27C zijn! En vorige week was er een sneeuwstorm in Adelaide! In de lente in Australie.. Bizar toch. :D

Verder heb ik vandaag 2 duiken gemaakt om Rottnest Island! Het was echt super mooi! Heel helder blauw water en ben 15m. op het diepst geweest waar je alles nog super goed zag.. Er waren hele mooie rotsen met gekleurde beplanting, veel mooie scholen vissen en er zwom een tijd lang een super grote rog onder ons door! Heel moo om te zien! Ik mocht met een instructeur mee zwemmen dus die wist de mooie plekjes wel. We zwommen tussen heel veel van de rotsen door (hele kleine openingen enzo) dus mijn trimmen werd meteen goed getest. Er was trouwens wel een heftige golfslag dus onder water merkte ik dat wel! Werd hele tijd of terug geduwd of vooruit geduwd. Dit was ff lastig, maar toen ik het een maal doorhad kon ik er mooi gebruik van maken:) Mijn beenspieren zijn dus wel weer goed getraind na vandaag.
Verder kregen we onderweg ook nog visite van wat zeeleeuwen en walvissen.
Kortom het was een mooie, maar heel vermoeiende en lange dag.

Nou morgen ga ik weer terug naar de boerderij voor de laatste 1 1/2 week en dan op naar Adelaide!

Hoop dat ik jullie weer een beetje heb bijgepraat en dat alles in NL ook goed is..:D

Greets!!!

  • 20 Oktober 2012 - 13:09

    Hans En Sylvia Vogelpoel:

    Hallo elske,

    Leuk elke keer die verslagen van je avonturen. Als er een mail verschijnt dat je je weer meldt dan wordt het hier meteen gelezen.

    We volgen je.
    Groetjes uit dinxperlo
    Fam. Vogelpoel

  • 20 Oktober 2012 - 13:59

    P&M:

    kunnen niet wachten om onderwaterfoto's te gaan zien, hoop dat ze gelukt zijn.
    Groetjes P&M

  • 20 Oktober 2012 - 15:51

    Lianne Te Kiefte:

    Lieve Elske,

    Wat leuk weer van jou te horen. Het duiken gaat je kennelijk goed af en lijkt me ook heel mooi. Fijn dat je het naar je zin hebt en succes met de laatste 1 1/2 week in Muchea.
    Groet van Lianne.

  • 20 Oktober 2012 - 18:01

    Rens&Esther:

    Hey Elske! Wat ontzettend leuk om via deze site je avonturen te lezen! Super zeg, dat je gedoken hebt! We wensen je nog heel veel plezier! En werk ze nog even op de boerderij! We zijn jaloers op die lekkere zomerse tempraturen daar ;-) Groetjes!

  • 20 Oktober 2012 - 21:23

    Jolanda Fukkink:

    Hallo Elske Wat fijn om lezen dat het goed met je gaat,houden zo en geniet maar van het lekkere warme weer groeten Henk en Jolanda

  • 22 Oktober 2012 - 19:25

    Van Drie:

    Dag Elske,
    Fantastisch dat duiken. Fijn dat er naast hard werken ook tijd is voor deze mooie dingen.
    Zo hoort het ook te gaan. Fijn, dat je ons allemaal zo op de hoogte houdt.

    Groeten, Jan en Adri

  • 22 Oktober 2012 - 19:25

    Van Drie:

    Dag Elske,
    Fantastisch dat duiken. Fijn dat er naast hard werken ook tijd is voor deze mooie dingen.
    Zo hoort het ook te gaan. Fijn, dat je ons allemaal zo op de hoogte houdt.

    Groeten, Jan en Adri

  • 22 Oktober 2012 - 19:29

    Monique:

    Hoi Elskie,

    Fijn dat de boederij zo leuk is en dat je goed verzorgd wordt. Toch wel belangrijk :) En het duiken en de rest van de avonturen, klinken ook erg leuk! Geniet er nog van he!
    Veel liefs Monique

  • 24 Oktober 2012 - 13:04

    Dieske:

    Hoi Elske,
    leuk al je avonturen zo te kunnen volgen!
    Veel plezier en geniet van alles wat er op je pad komt.... behalve de slangen dan.

  • 25 Oktober 2012 - 21:38

    Angela:

    Hallo Elske, Vogels zijn gek op echte Hollandse meiden dus..... dat blijkt!! Fijn dat het goed met je gaat op deze boerderij. Geniet van alle dingen die op je pad komen.Geweldig dat duiken lijkt me. Groet, ook van Gerrit en Ivo, Angela.

  • 28 Oktober 2012 - 10:50

    Fam. Jansen:

    Lieve Elske,

    Fijn dat alles oke is en dat je het naar je zin hebt!

    Hier heeft het nu twee nachten gevroren! Geniet maar lekker van het mooie weer, de omgeving, de avonturen en het duiken.

    We zijn al weer benieuwd naar je volgende verslag!

    Veel groetjes, werk ze en vooral geniet ze!!!

    De Jansens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 39688

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: