Muchea - Reisverslag uit Muchea, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu Muchea - Reisverslag uit Muchea, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu

Muchea

Blijf op de hoogte en volg Elske

06 Oktober 2012 | Australië, Muchea

Hoi allemaal.

Ben gisteren voor een weekeindje terug naar Perth gekomen. Moest toch mijn post ophalen en kon ik meteen ff op internet:P. Haha. Dat mis ik wel op de boerderij hoor! Muchea is echt een gat! Kortom er is niks geen winkel, internet of iets te beleven rondom. Ben dus wel blij dat ik ff wat afwisseling door naar de stad te gaan heb...
Zit nu in een ander hostel in Perth. Maar mijn bed is niet echt comfortabel lig eerder op een harde ijzeren latten bodem. Volgende keer dus niet weer...

Het werk op de boerderij bevalt me heel goed. De dagen zijn wel lang en warm, maar gezellig. Er zijn namelijk nog 5 andere Woofers. 2 italianen (die lui zijn), 2 fransen (die niet echt fris leven zeg maar) en een Japanse. haha. Maar ze zijn allemaal wel tof in de omgang. Het is dus wel goed uit te houden:) Want we leven in een stacaravan. Die eigenlijk net te klein is voor 6 mensen... Maarja beter dan een tentje dat kapot is. Alleen de wc is een gat in de stacaravan. Niet echt fris dus. Hoop dat die snel een keer geleegd wordt!:D
Ook krijgen we genoeg en veel eten in voorraad. Het onderhoud is dus wel heel goed!

Woofen is eigenlijk hetzelfde werk dat je in Nederland op een boerderij doet. Maar nu help je dagelijks mee met de werkzaamheden tegen kost en inwoning. Bovendien leer je goed engels te praten. Ik werk samen met de anderen elke dag 8 uur en ben de weekeinden vrij.
We moeten dieren verzorgen (hier wordt in Australie niet veel naar omgekeken heb ik al door), het gaat vooral om de groente- en fruitteelt. Ook hebben de meeste boerderijen een eigen water systeem.
Maar ben wel blij dat ik, ook al is er niet veel verzorging nodig, weer voor wat varkens kan zorgen:D haha.
Als het zo'n warme dag als van de week is dan is het wel heel warm als je in de zon aan het werk bent. Pff.. Maar tot nu toe heb ik de dag nog volgekregen:D

Ik weet nog niet wat ik de komende vrije weekeinden ga doen. Want zoals ik al zei is er niet veel te beleven in Muchea. En dan is de stad ver weg, zonder auto. Misschien dat ik wel weer even ga rond fietsen en de omgeving ga verkennen. :D En heb mijn eerste fles west-australisch bier gekpcht. Denk dat ik die ook maar fd soldaat ga maken! ;-)
Heb wel internet toegang geregeld maar is super duur dus zal ik niet veel op te vinden zijn:P

Nou hopenlijk heb ik iedereen een beetje ingelicht over het werk dat ik doe. Ik blijf nog 3 1/2 week op de boerderij werken en ga dan naar Adelaide.

Als je me mailt, verwacht dus geen snel antwoordt terug:D

Nou tot snel dan maar weer!

Dikke kus vanuit het zonnige Australie.


  • 06 Oktober 2012 - 08:10

    Jolanda Fukkink:

    Hallo Elske weer fijn om te horen en te zien dat het goed met je gaat leuke foto's met verschillende dieren voor jou heel gewoon een beestenboel,geniet van het warme weer want het is hier nat.Elske groetjes Jolanda en Henk

  • 06 Oktober 2012 - 10:09

    P&m:

    Hallo,

    Leuk om de foto"s te zien, in de caravan zit je in ieder geval hoog en droog.
    Er komt nog een berichtje van oma.....
    Fijn dat je mooi weer hebt, en gezellige mensen om je heen.
    Nou Lotte en Sjotje zijn wel wat steviger!
    De groentetuin ziet er goed uit.
    Het is hier nu echt herfst , nat, guur e.d.
    We horen/zien je ,groetjes P&M

  • 06 Oktober 2012 - 11:07

    Lianne:

    Beste Elske,
    Wat een leuke foto's, zo krijg je een beetje een indruk van jouw bezigheden. De slaapplaats in de caravan lijkt me wel zeer " knusjes". Maar leuk dat je het op dit adres naar je zin hebt.
    De weekenden als ontspanning lijkt een goede combinatie. Veel plezier en succes,
    Lieve groet Lianne.

  • 07 Oktober 2012 - 11:51

    Angela:

    Ha Elske, fijn dat het goed met je gaat. gezellig zo met elkaar in de caravan, ha ha......Ben wel jaloers op het warme weer daar. Je hebt genoeg te doen daar zo op de foto's te zien. Geniet van het vrije weekend na een week hard werken, leuk om van alles te bekijken. Groeten ook namens Gerrit en Ivo, Angela.

  • 07 Oktober 2012 - 14:54

    Majorie:

    Haa Elske,

    Wat leuk om je verhalen elke keer te lezen! Erg gaaf wat je daar allemaal mee maakt en ons via deze weg van al je belevenissen op de hoogte houdt. :D
    Lekker genieten daar!!

    X majorie

  • 07 Oktober 2012 - 23:34

    P&M:

    Nou de varkens missen je echt!
    Ze gaan nu zelfs al bij de buren in de tuin naar
    je op zoek,hm!!!
    Wat te doen???
    Moet toch echt niet veel gekker worden.
    Pap heeft ook het brevet,kunnen jullie samen de diepte in.
    Nu werk ze maar weer,wij kruipen zo het bed in.
    groetejes P&M

  • 07 Oktober 2012 - 23:34

    P&M:

    Nou de varkens missen je echt!
    Ze gaan nu zelfs al bij de buren in de tuin naar
    je op zoek,hm!!!
    Wat te doen???
    Moet toch echt niet veel gekker worden.
    Pap heeft ook het brevet,kunnen jullie samen de diepte in.
    Nu werk ze maar weer,wij kruipen zo het bed in.
    groetejes P&M

  • 08 Oktober 2012 - 12:34

    Karin & Erik:

    Fijn dat je een prettige plek gevonden hebt. Misschien kun je een 'dongel' aanschaffen zodat je vanaf de boerderij kunt internetten (of is er geen zendmast in de buurt?), het is ons in Tanzania toen wel gelukt. Veel plezier nog. Groetjes Karin.

  • 08 Oktober 2012 - 13:13

    Elske Te Kiefte:

    @ karin: haha heb al internet geregeld. Maar niet heel goed bereik!;-)

    @ pap en mam: haha. Ja ze missen me gewoon!:-P krijgen ze niet genoeg aandacht denk ik... Moeten jullie ze meer verwennen! :-)

  • 08 Oktober 2012 - 13:13

    Elske Te Kiefte:

    @ karin: haha heb al internet geregeld. Maar niet heel goed bereik!;-)

    @ pap en mam: haha. Ja ze missen me gewoon!:-P krijgen ze niet genoeg aandacht denk ik... Moeten jullie ze meer verwennen! :-)

  • 08 Oktober 2012 - 13:13

    Elske Te Kiefte:

    @ karin: haha heb al internet geregeld. Maar niet heel goed bereik!;-)

    @ pap en mam: haha. Ja ze missen me gewoon!:-P krijgen ze niet genoeg aandacht denk ik... Moeten jullie ze meer verwennen! :-)

  • 08 Oktober 2012 - 13:13

    Elske Te Kiefte:

    @ karin: haha heb al internet geregeld. Maar niet heel goed bereik!;-)

    @ pap en mam: haha. Ja ze missen me gewoon!:-P krijgen ze niet genoeg aandacht denk ik... Moeten jullie ze meer verwennen! :-)

  • 08 Oktober 2012 - 13:15

    Elske Te Kiefte:

    Kijk dat krijg je als internet niet goed doet. Een bericht 4x! :-P

  • 08 Oktober 2012 - 13:15

    Elske Te Kiefte:

    Kijk dat krijg je als internet niet goed doet. Een bericht 4x! :-P

  • 08 Oktober 2012 - 22:39

    P&M:

    leuk,hoor.....
    Ze hebben net weer buiten gelopen.
    Ze jatten de net geraapte walnoten.

  • 10 Oktober 2012 - 21:13

    Gerrit:

    Shotje was jouw al aan het zoeken bij ons in de tuin. Heb gelezen dat je al een amder varken heb gevonden Hoe smaakte het biertje? Ben benieuwd?

  • 14 Oktober 2012 - 07:18

    Elske Te Kiefte:

    @ gerrit:

    Ja haha. Biertje was goed!;-)

  • 20 Oktober 2012 - 19:54

    Vandrie:

    Dag Elske,
    Heel leuk om weer een verslag van je te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt op de boerderij.
    Intussen heb je weer heel lmooie dingen meegemaakt Het lijkt me fantastisch om dat onder water
    leven te bekijken. Naast het harde werken geniet je dus volop en zo hoort het ook !!!!!
    Mooie foto's !
    Een goed vervolg van je avonturen gewenst.
    Groetjes, Jan en Adri
    ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 39750

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: