Boerderij - Reisverslag uit Heathfield, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu Boerderij - Reisverslag uit Heathfield, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu

Boerderij

Blijf op de hoogte en volg Elske

16 November 2012 | Australië, Heathfield

Even een kort verhaaltje…

Het bevalt me nog steeds goed op de boerderij! Vooral afgelopen vrijdag begon de dag al goed! :) Te beginnen met het plukken en ontleden van hanen!!!!

Quentin (de boer) had namelijk 4 hanen geslacht met zijn aks. Een grote bak met heet water stond al klaar, dus zodra Igor (de andere WWOOFER) er was, konden we beginnen met het plukken van de hanen! Dit werk was niet echt leuk, maar nog niet zo erg om te doen. Toen Deb (de boerin) de organen uit de kip ging halen, draaide mijn maag echter wel om. Dit werkje heb ik dan ook maar overgeslagen! De les anatomie erbij was wel interessant:D

Ook vertelde ze dat ze voor de ganzen wax gebruiken en dat er dan een feestje bij hun is met ganzen plukken. Iedereen komt dan en neemt zijn ganzen mee om te plukken. Nou leuk feestje… Het zou mijn werk niet hoeven zijn!:D

Afgelopen zaterdag hadden we wel een super lekkere gevulde haan als diner. Ook Igor en zijn vriendin kwamen dineren. We hebben hierbij veel eigengemaakte wijntjes en likeurtjes gedronken. Deze waren echt goed! Ook waren er lekkere toetjes. Kortom was het een gezellige avond!
En raad eens wat we de rest van de week eten… Juist ja, haan!

Het leven op de boerderij is wel even wennen. De mensen zijn wat ouder, denk dat ze beiden al eind in 60 of zelfs al in de 70 zijn! Dus savonds is het niet zo heel interessant in huis:P Maar ze zijn wel aardig en vriendelijk! Wel beetje back to basic zoals ik al zei. Hier moet ik wel even aan wennen. Aangezien ze ook op hun ‘ biologische klok’ eten. Dus we lunchen altijd pas tussen 1 en 2 en dineren savonds pas om half 8 / 8 uur! Superlaat dus! Mijn maag heeft al wel eerder zin in eten… Dus daar moet ik nog steeds aan wennen:D Ook eten ze hier zoveel knoflook en uien (en chili)! Denk dat ik in heel mijn leven nog niet zoveel knoflook heb gezien / gegeten dan deze afgelopen week!!!
Elke avond is er een lekker wijntje bij het eten das dan wel weer chilll . Hmm..
Zelf zijn ze echte Australiers, stevige drinkers!!! Haha, vergeleken met hun stelt mijn drinken niks voor! :D

Het werk is niet heel zwaar of lang. Dus goed te doen. Ook leer ik er toch af en toe nog wat van :D
Ook nemen ze me overal mee naartoe. Om me de omgeving een beetje te laten zien. Woensdag hebben ze me mee naar Petanque (jeus de boule) genomen! Dit was wel gezellig, had het al lang niet meer gespeeld. De ouderensoos was het ook wel waard! Haha. Nee heb wel met veel locals gepraat maar waren wel WEER allemaal oudjes:)

Het lopen naar Stirling gaat me al steeds beter af, ondanks al die heuvels!

Dan even heel wat anders....

Het besef is er dat ik al weer een dikke 2 maand onderweg ben. De tijd vliegt echt voorbij! Vooraf wist ik zelf niet zeker of ik het wel zolang uit zou houden :D Maar dit leventje bevalt me wel goed! Dus dat gaat helemaal goed komen de komende tijd denk ik!

Het is hier overdag wel lekker warm. Rond 20-25 C . Alleen het koelt zo hard af savonds! Moet je je echt dik inpakken! Dat was ik niet gewend met het warme weer in Perth:)

Afgelopen zondag ben ik naar Adelaide geweest. Hier heb ik het South Austalian Museum bezocht. Heel indrukwekkend! Er is zoveel te zien over de geschiedenis, dieren en aboriginals van Australie. En het is zoo groot. Ook ben ik nog even naar de Art Gallery geweest. Maar deze is zo groot, dus heb weer maar een deel gedaan.
Daarna ben ik nog even wezen shoppen. Want mijn was alweer broek kapot:P

Gisteren ben ik even naar Hahndorf geweest. Als je in de Adelaide Hills bent, moet je hier geweest zijn zeggen alle informatie punten. Maar ik ben der alleen geweet om er geweest te zijn:) Het stelt namelijk niet zoveel voor, dat wist ik van tevoren al van Quentin en Deb. Het is (nu) een super toeristische plaats wat van oudsher een Duitse nederzetting was. Er staan dus veel oude gebouwen, das wel mooi om ff te zien, maar meer goeds kan ik er niet over zeggen:) Haha. Dus nadat ik er ff doorgelopen ben en in de chocolade winkel ben geweest (:D) ben ik maar weer naar Stirling teruggegaan. Het was dus niet zo heel interessant...

Ik mis de chocolade letters wel zeg! Hier is alles al in kerst sfeer, terwijl ik maar denk aan mijn lootje van sinterklaas:) Maarja dan moet ik die pepernoten en letters volgend jaar maar goed inhalen!!!

Nou het is toch nog een lang verhaal geworden dus laat ik nu maar stopen! Haha.

Liefs Elske

P.s. het spijt me dat de foto's er nog niet op staan, maar dit gaat voorlopig ook nog niet gebeuren. Heb problemen met het uploaden van mijn foto's en camera. Dus moet dat eerst ff zien te fixen! Dus nu moeten jullie het maar alleen met de verhalen doen!

  • 16 November 2012 - 08:55

    Peter:

    Hallo Elske
    Wat het drinken aan gaat lijkt het me sterk dat je het onder spit zal delven,
    Van deze oudjes!
    Nog even wat heb je met hanen?
    Want ik leest verder op dat je naar Hahndorf bent geweest.
    Hahndorf betekent in het Nederlands ................dorp
    Groetjes uut achterhoek (Harreveld)

  • 16 November 2012 - 11:55

    Lianne Te Kiefte:

    Beste Elske,

    Inderdaad gaat de tijd snel. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Weer een leuk verslag om te lezen. Sinterklaas staat voor de deur maar speculaas en chocola is lang houdbaar dus.....wie weet smaakt het goed als je weer in Nederland bent in het voorjaar. Flink dat je klusjes als hanen plukken doet. Die ganzen worden die levend geplukt? Een fijn weekend gewenst en tot jouw volgende verslag.

    Lieve groet van Lianne.

  • 16 November 2012 - 18:07

    Arent:

    Hey Elske,

    Zoals altijd is het een genot jouw verslagen te lezen en om met jou Australië mee te maken. Wat geweldig moet dit allemaal zijn (en natuurlijk zijn het niet alleen maar ups maar zullen er ook downs zijn). Blijf ons op de hoogte houden, we genieten er van. Ik vind het vooral leuk om jouw reis via google earth te volgen, wish I were there :-).
    Take care sweetie!

    liefs,

    Helma en Arent

  • 16 November 2012 - 19:43

    Van Drie:

    Dag Elske,

    Gezellig om weer je verslag te lezen. Iedere keer is het weer een heel verhaal.
    Je bent er maar druk mee !
    Als je oud bent, zoals wij, gaat de tijd heel snel. Maar kennelijk vliegen de maanden voor jou ook voorbij.
    Nog even en je bent weer op de Boomkamp.
    Pepernoten kun je goed invriezen, dus vraag je moeder maar dit voor jou te doen.
    Op naar de volgende belevenissen !!

    Lieve groeten,

    Jan en Adri

  • 17 November 2012 - 15:38

    Jolanda Fukkink:

    Weer een leuk verhaal van jou belevenissen,lekker veel knoflook en drank.
    Pas maar op drink niet te veel is niet zo gezond, maar dat weet je wel.
    Heel veel plezier met het kippen plukken groetjes van ons.

  • 18 November 2012 - 04:10

    Elske:

    @ Peter: Ik heb nix me hanen!:) Haha. Nee is gewoon toeval hoor:P

    @ Lianne: Nee de ganzen worden niet levend geplukt:P




  • 18 November 2012 - 10:31

    Antoinette:

    Leuk je berichtjes!
    Denk je soms dat je in afrika bent als je de koala's hoort?
    Is weer eens wat anders dat de herten op de veluwe, niet waar :-)
    Hoop dat je snel weer wat foto's kunt plaatsen. De 'haan ' vindt ik persoonlijk een wat mindere opname:-P
    groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 39745

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: