Heathfield / Stirling - Reisverslag uit Stirling, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu Heathfield / Stirling - Reisverslag uit Stirling, Australië van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu

Heathfield / Stirling

Blijf op de hoogte en volg Elske

25 November 2012 | Australië, Stirling

Haaij..

Hier weer een verhaaltje:D

Voor degen die de farm op google earth op willen zoeken.. Het adres is Longwood road 184 in Heathfield. South Australia.
Mijn werkzaamheden op de boerderij waren deze week heel verschillend. Zo heb ik vorige week zaterdag geleerd een worm farm te maken:) ... Dit is een huis voor wormen waar ze zich kunnen nestelen. Zodat de grond beter wordt! Haha, had der nog nooit van gehoord, maar was wel interessant om te zien hoe ze t maken enzow..
Die middag was er een 'swap' party op de boerderij. Dit hield in, dat alle gasten die uitgenodigd waren, iets meenamen van hun eigen productie. Dus of groenten / bloemen etc. Op de markt kon je dan van anderen producten meenemen en werden jouw producten door anderen meegenomen. Van zo'n soort markt had ik nog nooit gehoord! :D Maar het was wel gezellig. Ook heb ik weer met veel locals gepraat...

Zondags ben ik naar de Christmas Parade geweest in Stirling. Dit was wel leuk, maar een beetje vroeg voor mij om nu al met kerst bezig te zijn:P haha. Nee er waren wat wagens versierd in kerst outfit en liepen allemaal kindjes mee van allerlei dagverblijven /scholen e.d. in de omgeving. Ook waren er allemaal standjes met lekker eten e.d. en dingen die je kon kopen. Hier heb ik me die morgen dus wel fftjes vermaakt.
Het blijft toch raar hoor, dat je hier in de stralende (hete) zon met kerst bezig bennt....:D

Afgelopen week werd het ineens superwarm. Het is tot nu aan nog steeds rond 25-30C geweest! Alle mensen hier vluchten weg voor de warmte:P, maar ik vind t nog wel meevallen! Ben zelfs zo gek om in die hitten naar Stirling te lopen!XD haha. Achja verschil moet der zijn....

Verder ben ik woensdag nog naar het Warrawong Sanctuary geweest. Dit is een wildlife park / natuurpark niet ver van de boerderij vandaan. Het was een mooie plek om een middagje door te lopen! En uiteraard, heb ik weer wat australische dieren gespot:P haha.

Vrijdag en gisteren heb ik met Igor samen geleerd elderflower champagne (non-alcoholic:P) te maken! Heel makkelijk en snel te maken, en het smaakt super goed!

Gisterenavond waren we allemaal (ook Igor) voor een diner uitgenodigd bij een kennis van Deb & Quinten. We moesten de varkens komen proeven die bij haar hadden rondgelopen!:D Haha. Nu liepen er weer 2 nieuwe varkens, leuk joh!
Maar de speklappen waren met het diner ook heerlijk!!!! Ook hebben we, op zijn aussies, veel wijntjes gedronken uit de omgeving.
Het doet me toch wel goed dat ik zie wat ik eet. Dat de varkens lekker buiten kunnen rondschoffelen en lopen:P. Zou de dieren wel zo kunnen houden, maar helaas niet zelf kunnen doden.... :) Maar er zijn bijna alleen maar goede punten in het organische (dierlijke) eten, ben ik toch wel achter gekomen....

Vandaag hadden Deb & Quiten een toer op de farm. Na 10 uur had ik dus mooi een dagje vrij:P Dus ben ik naar Stirling gegaan. Hier was een organische markt. Er waren alelmaal kraampjes met zelfgemaakte spullen en eten. Organisch eten allemaal. Het was, ook met wat muziek erbij, gezellig! Ook lekker wat te eten gehaald.

Nou tot zover dit verslag. Ik ben nog tot Sinterklaas dag op de farm en dan ga ik nog naar Adelaide voor 2 dagen. Daarna ga ik alweer naar mijn volgende bestemming! :D

Oja, ik heb al veel foto's kunnen uploaden gelukkig! Dus bij deze, bekijk ze maar ff om te zien waar ik ben en hoe ik leef...:D haha. Bij het vorige verslag heb ik ook wat foto's geupload..

En bedankt voor de leuke berichtjees weer he!!

Liefs,
Elske


  • 25 November 2012 - 08:28

    M&P:

    De foto's gaan er inderdaad beter uitzien, ook onderwerpen interessanter dan rommellige kamer en dode hanen,leuke foto"s

  • 25 November 2012 - 08:28

    M&P:

    De foto's gaan er inderdaad beter uitzien, ook onderwerpen interessanter dan rommellige kamer en dode hanen,leuke foto"s

  • 25 November 2012 - 19:42

    Van Drie:

    Hallo Elske,
    Alweer zo"n leuk verslag !!!!!
    Het is toch wel super, wat je allemaal ziet en beleeft
    Is het volgende adres weer een boerderij of komt er nog een andere activiteit in beeld ?
    We zien alweer uit naar de volgende berichten

    Groeten en liefs van
    Jan en Adri

  • 27 November 2012 - 05:24

    Elske:

    @ Jan & Adrie:
    Nee inderdaad he volgende adres is geen boerderij..:D haha.
    Ik ga volgende week naar Alice Springs toe!


  • 27 November 2012 - 08:36

    Jolanda Fukkink:

    Hallo Elske
    Weer leuk om ook foto's van je belevenissen te kunnen zien, grappig met zo'"n warm weer kerst te vieren.
    Het lijkt mijn een gezellige markt, zo leer je van alles te eten dingen welke je nog nooit hebt gezien.
    Groeten van Jolanda en en rest uit Bredevoort.

  • 27 November 2012 - 08:36

    Jolanda Fukkink:

    Hallo Elske
    Weer leuk om ook foto's van je belevenissen te kunnen zien, grappig met zo'"n warm weer kerst te vieren.
    Het lijkt mijn een gezellige markt, zo leer je van alles te eten dingen welke je nog nooit hebt gezien.
    Groeten van Jolanda en en rest uit Bredevoort.

  • 27 November 2012 - 16:59

    Fam. Jansen:

    Lieve Elske,

    Wat fijn dat je je draai gevonden hebt in Australie en het naar je zoin hebt!
    Groetjes van ons allemaal en veel sterkte met de hitte ;-)


  • 29 November 2012 - 16:23

    Antoinette:

    Hoi Elske,
    Leuke foto's. Wat hangt er nou in die boom?
    Jij kunt het je misschien daar niet voorstellen, maar hier is het koud.
    Volgens buienradar krijgen we zaterdag onze eerste winterse bui.
    Ik zie mensen die muziek maken op de foto's, heb jij ook al gitaar gespeeld?

  • 29 November 2012 - 21:40

    Angela:

    Ha Elske, wat heerlijk om je zo te zien genieten!! Wel raar om kerst in de warmte te vieren, maar zou best kunnen genieten van de temperatuur. Maar dat kippen plukken en zo lijkt me vreselijk..... Groeten ook van Gerrit en Ivo, Angela.

  • 30 November 2012 - 05:24

    Elske:

    @ Antoinette: moet je goed kijken:P Hangt een vogel in. Een rainbow Lorikeet! Zijn hier zoveel van die mooie gekleurde vogels!!

    @ Angela: Haha, achja alles moet je een keer gedaan hebben om te weten of je het wel of niet leuk vindt..:D haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 39781

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: