New Zealand!!! - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu New Zealand!!! - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van Elske Kiefte - WaarBenJij.nu

New Zealand!!!

Blijf op de hoogte en volg Elske

12 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Otorohanga

Haaij…

Hier een berichtje vanuit Otorohanga!

Afgelopen Dinsdag ben ik aan het eind van de middag naar Auckland gevlogen. Ik was al vroeg op het vliegveld, en dat was maar goed ook! Want ik moest dus ook een vlucht terug geboekt hebben als ik NZ in wilde! Nou dat wist ik niet, dus dat heb ik maar ff snel op het vliegveld gedaan!:D
Zo is het altijd goed om op tijd te zijn….

Voordat ik eindelijk in het vliegtuig zat, moest ik door 10000 douane poortjes voordat ik bij de douane was. Heel hyperactief! Toen bij het wachten op de boarding, werd ik ondervraagd voor een toeristenonderzoek van Australie. Nou dat duurde dus een eeuwigheid voordat ik klaar was, aangezien ik op zoveel verschillende plekken was geweest! Maar uiteindelijk vertrok ik dan naar Auckland.
De vlucht was verliep verder wel goed en ging snel. Het was nog 3 uurtjes vliegen, maar dat was zo voor bij. Das voor mij al niet veel meer…:P

Ik kwam om 12 uur snachts aan in Auckland en ben met de bus naar het hostel gegaan. In Auckland ben ik de stad een beetje gaan verkennen, heb ik wat toeristische bezienswaardigheden bezocht en ben ik naar de Barbour geweest. Vrijdags begon ik dan aan mijn rondreis hier door NZ!

Zoals ik al verteld had in het vorige verslag, heb ik een hop on hop off bus pas. Dus ik kan door, het grootste gedeelte van NZ, op de bus en er weer af wanneer ik wil. Ik zit alleen nu wel in het hoogseizoen dus moet het wel vroeg boeken!J Maarja dat zal wel goed komen.…

De eerste dag zijn we naar Hahei gegaan. Meteen bij het begin van de rondreis voelde ik me weer helemaal goed! De natuur hier is zo mooi! Ik denk dat ik het hier wel lekker lang volhoudt!
In Hahei was de cathedral Cove. Ik heb hier een wandeling naartoe gemaakt met wat mensen van de groep. Het was echt super mooi! Ik zat in een leuke groep, met ook eens een keer veel Nederlanders!! Dat was wel weer eens wat anders, maar wel leuk!
De eerste avond hebben we een lekkere kiwi bbq met een echt kiwi toetje en drankje gehad! Heel lekker! Ook waren er veel gitaar spelers in de groep, dus heeft mijn gitaar eraan moeten geloven. Er kwamen wat leuke liedjes uit…

De tweede dag zijn we via Paeroa naar Hamilton (ook een grote stad) gereden. Paeroa was van het bekende kiwi drankje (L&P). Dat is een soort lemonade maar heel lekker! En dan staat de P voor het dorpje Paeroa waar het van oorsprong gemaakt w erd / vandaan kwam! Aan het begin van de middag kwamen we aan in Raglan. Dit is een dorpje dat heel bekend is om zijn ‘surfstrand’. Ik heb hier niet gesurfd maar lekker op het strand gerelaxet met wat anderen van de groep…. We hebben overnacht in een super mooie lodge in de bush! Dat was eigenlijk hetzelfde idee als een hostel, je zat met meerdere mensen in een lodge. Maar het was een super locatie! Vanavond hebben we de zonsondergang gekeken vanaf een mooie look out.

En de 3e dag zijn we naar Waitomo gereden. Hier zijn we naar de bekende glowworms en caves geweest. De toer die ik heb gedaan, was wel heel interessant. En het was super mooi om in een boot onder de glowworms door te varen! (In een donkere grot uiteraard…). Onze gids vertelde ook van het hoge aantal kindermoorden hier in NZ. Onder de maori’s. Dat wist ik helemaal niet, maar het schijnt heel veel voor tekomen en echt een cultureel probleem te zijn. Waar bijna niemand over wil praten.
Later op de middag heb ik de anderen van de groep ajuus gezegd en ben ik gaan wachten op familie Dijkshoorn. Dit is een familie die een melkvee bedrijf heeft in Otorohanga, en waar ik een tijdje kan blijven.
De boerderij is echt super mooi! En het is een hele leuke familie! Leuke kinderen, aardige mensen dus dat komt wel goed. Nu kan ik mijn nederlands ook weer een beetje oefenen… Maar mijn engels ook nog hoor!:D

De bedoeling van mijn verblijf hier is dat ik een beetje meehelp op de boerderij en met andere bezigheden en dan 2 weken bij hun kan blijven. En nog wat kleine jobs kan doen voor wat betaling. Nou dat is super mooi natuurlijk! Ik ga me wel vermaken!

De eerste dag heb ik meteen al geholpen bij het melken. Nou dat is wel even wat anders dan een ‘paar zorgboerderij koeien!’ Er leek maar geen eind aan te komen!:D Maar het was wel weer leuk om met de dieren bezig te zijn! Ik kreeg ook al bijna een déjavu. Ik heb tot 2 keer toe schijt op mijn arm gekregen waarbij ik nog net op tijd aan de kant kon komen, waardoor ik gelukkig niet helemaal onder werd gescheten! Haha… Tja zoiets moet mij ook weer altijd gebeuren! Welkom terug op de boerderij!!

Na mijn verblijf hier, ga ik verder met de hop on hop off bus. Want ik heb al door dat ik die tijd hard nodig heb. Er is zoveel moois te zien!!! Echt onvoorstelbaar!
Waar ik wel weer ff aan moest wennen was... Dat ik sochtens en savonds weer een jack nodig had! Boh wat is het dan koud zeg!:)

Nieuw Zeeland is echt Europa in een land! En het voelt weer een beetje als Nederland, omdat er hier zoveel melkvee is…. Het voelde weer goed om in deze omgeving te zijn en rond te reizen in ieder geval!

Nou hopelijk ik heb jullie weer een beetje bijgepraat.

Jullie horen wel weer van me!

Lieve groetjes,
Elske

  • 12 Februari 2013 - 10:11

    Arent:

    Hey Elske,

    Je hebt het weer goed naar je zin, lees ik. Fijn dat je even op adem kunt komen bij die familie. Ik ben reuze benieuwd naar de rest van je belevenissen. Blijf namen noemen want dan kan ik je via google earth volgen.
    Veel plezier, ook namens Helma.

    liefs, Arent

  • 12 Februari 2013 - 18:09

    Lianne:

    Beste Elske,
    Weer een nieuwe uitdaging, fijn dat je zo enthousiast bent. Leuk om meer Nederlanders te ontmoeten en waarmee je Nederlands kunt spreken.
    Ik wens je een fijne tijd op de boerderij toe en heb weer genoten van jouw reisverslag.
    Groetjes, ook van Paul, Lianne.

  • 12 Februari 2013 - 18:40

    P&M:

    Hallo Elske,

    Zien nu net je bericht, weer leuk om te lezen,
    en van de foto's genieten.Wat zie je veel.
    Je bent weer op de goede plek, geniet ervan,
    we mailen je.
    Groetjes ook van Gerben,
    P&M

  • 14 Februari 2013 - 07:12

    Jolanda:

    Hallo Elske
    Goed om te lezen dat je het daar ook goed naar je zin hebt,en goed dat het een beetje op nl lijkt met al die koeien.
    Prachtige foto's en dat je daar gewoon in een korte broek kunt lopen is wel bijzonder,wij hebben de dikke jas nog aan.
    Elske nog veel plezier een fijne tijd groetjes Henk en Jolanda en Ellen

  • 14 Februari 2013 - 14:37

    Hans En Sylvia:

    Hoi Elske,

    Nou,wat een belevenissen allemaal. Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Je zult niet uitverteld raken als je terug bent in Nederland.
    Heel veel plezierig je verdere trektochten en we volgen je.
    Groetjes van Fam. Vogelpoel uit Dinxper.

  • 16 Februari 2013 - 19:19

    Van Drie:

    Dag Elske,
    Nou daar zijn we dan eindelijk weer eens. Wat wij van Nieuw Zeeland gelezen en gehoord hebben,
    zijn alleen maar goede dingen .Met name de natuur zou erg mooi moeten zijn.
    Jouw 1e bericht daar vandaan klinkt al heel goed.
    Geniet no maar met volle teugen. We zijn nu al benieuwd naar de volgende belevenissen
    Lieve groeten van Jan en Adri

  • 20 Februari 2013 - 23:51

    Rens En Esther:

    Hallo Elske. Erg leuk om weer een mooi verhaal van je te lezen. Je zult zeker geen spijt krijgen van je bezoek aan NZ! Helaas zit het er voor ons alweer op. Wij zijn nu weer op weg naar Nederland.. Geniet er maar goed van! Groetjes Esther en Rens

  • 24 Februari 2013 - 14:09

    Lisaaa!!:

    Haaaaij Schatje!!

    Wat maak jij super veel mee zeg!
    en genieten van de omgeving, prachtige foto's!
    jij hebt hebt het daar af en toe koud, ik heb het hier af en toe warm.

    Geniet, Have Fun!!
    Hop on Hop off, Life is like a bus!!


  • 25 Februari 2013 - 22:39

    Angela:

    Ha Elske,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt op de boerderij. De koeien zijn erg ontspannen in jouw nabijheid, ha ha!
    Geniet van de gezelligheid van dit gezin voor je weer verder reist!!
    Tot later, groet ook van Gerrit en Ivo, Angela.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 39740

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: